2017. június 13-án lezárult a siklósi Alapfokú Művészeti Iskola Folklór: hagyomány, felfedezés, újragondolás című pályázata, amely 1.000.000 Ft-os támogatásban részesült a Nemzeti Tehetségprogram keretében.
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő által meghirdetett pályázati munkában az Alapfokú Művészeti Iskola 12 tanulója vett részt, munkájukat Banáné Gyuró Julianna és Kis-Halas Judit irányították. A gyerekek a néprajzi kutatás módszereinek segítségével ismerkedtek napjaink kultúrájával, s ebben a hagyomány fogalmával, szerepével, újraalkotásával. Négy témában vizsgálódtak: 1. „importált” népszokásokkal, mint a Halloween és a Márton-napi lampionos felvonulás; 2. új környezetben megjelenő népszokásokkal, mint a farsang és a jelmezbál; 3. kortárs hiedelmekkel, amelyek a Fogtündérhez és a természetfeletti lényekhez kapcsolódnak; 4. a virtuális világ folklórjelenségeivel, mint például a Pokémon játék. A hat témát kétfős csoportokban dolgozták fel. A gyerekek önállóan készültek fel az interjúkra: könyvtári kutatás és internetes tájékozódás után a csoportok prezentációk segítségével mutatták be részeredményeket. Ezután rövid kérdőíveket állítottak össze és ezek alapján készültek az interjúk. Összesen 21 beszélgetést rögzítettünk a fenti témákban. Az interjúkat kiértékeltük és kis adatbázist hoztunk létre belőlük.
A pályázat szakmai támogatója a budapesti Néprajzi Múzeum MaDok gyűjteménye volt: látogatásunkkor a gyűjtemény a munkatársai élvezetes, interaktív foglalkozás során mutatták be a kortárs tárgyi világ és a hagyományos népi kultúra viszonyrendszerét. A szentendrei Skanzenben is jártunk: itt a hagyományos népi kultúra tárgyaival, és épített környezetével ismerkedtünk meg.
A projekt értékelésekor a résztvevő gyerekek többsége és a felnőttek is úgy nyilatkoztak, hogy élvezetes és egyben hasznos munkával telt az idő, így a jövőben is szívesen dolgoznának együtt egy ehhez hasonló pályázatban.