A Nemzeti Tehetségprogram alapján az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő és az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet pályázati kiírásában a Siklósi Táncsics Mihály Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola, Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola 1 558 000 Ft támogatásban részesült a „Nap-Fény-Kultusz” című tehetségfejlesztési program végrehajtására.
A tehetségfejlesztő projektekben iskolánkból 33 tanuló vett részt: néptánc, moderntánc és képzőművészeti tanszakos diákok. Munkájukat 4 pedagógus segítette és irányította. A program szorosan kapcsolódott a „2015 - A Fény Nemzetközi Éve” programsorozathoz. A három tanszak diákjaival zajló közös foglalkozásokon kiemelt szerephez jutott a fény témája. Szó esett azokról változatos megközelítési módokról, ahogyan a különböző művészeti ágak a fényhez viszonyulnak, valamint azokról a sajátos módszerekről, alkotói technikákról, amelyek a fény segítségével hoznak létre műalkotásokat.
A diákok ellátogattak a budapesti Néprajzi Múzeumba, ahol múzeumi órán ismerkedtek meg a naptári év szokásaival, s benne a napfordulókhoz kötődő ünnepekkel. A hagyományos paraszti kultúráról a múzeum állandó kiállításán, valamint archív filmfelvételek és fényképek segítségével tájékozódtak. A Magyar Tudományos Akadémia Számítástechnikai és Automatizálási Kutatóintézetében a háromdimenziós tér felhasználási lehetőségeit, mint a jövőkutatás egyik kiemelt terepét tapasztalták meg, amikor a kutatók segítségével kipróbálhatták a speciális 3d labort. Baranyi Péter Zoltán, a kutatóintézet vezetője, élvezetes előadást tartott a robotikáról, a robotok felhasználásnak új területeiről, a „Néptánc 3D-ben” kutatási projektről és a virtuális tér lehetőségeiről. Filmvetítéssel egybekötött, interaktív előadásában Tóth G. Péter történész, néprajzkutató és muzeológus előadást a tartott a 19-20. századi amatőr filmek művelődéstörténeti és kultúrtörténeti szerepéről.
A tehetségfejlesztő projekt végrehajtásában a képességfejlesztés mellett művészeti alapanyagok és eszközök vásárlására is sor került.